
ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ на то, что ВСЕ украинские разделы и темы закрыты для редактирования... Напечатав свое сообщение, не поленитесь проверить его на предмет грамматических ошибок и неточностей в изложении через опцию "Предварительный просмотр"...и только потом отправляйте на форум через опцию "Отправить"..
1. По отдельным населенным местам и своим личным поискам пожалуйста, открывайте темы в фамильных или дневниковых разделах. Разделы по губерниям разбиты по уездам/районам. Просьба - придерживаться этой схемы.
2. Для благодарности на форуме предусмотрено несколько опций - 1. Рейтинг +/- 2. Лайк 3. Отзыв (доска благодарностей в профиле участника)
Пожалуйста, не крепите сообщения с одним словом "спасибо" или "благодарю". Такие посты удаляются модератором.
3. При цитировании, пожалуйста, не копируйте 3-х, 4-х и более ступенчатые диалоги. Отсекайте все лишнее, оставляя ТОЛЬКО ТУ ФРАЗУ, на которую даете ответ или пояснение.[/q]
Коллеги, просьба не забалтывать ИНФОРМАТИВНЫЕ темы, которые (без вопросов/ответов).
Ведем дискуссии в рамках приличия, не нанося друг другу взаимных обид и оскорблений. Взвешенно и аргументировано обсуждаем вопросы/ответы участников, работающих по регионам раздела. |
Роменский район
Район образован 7 марта 1923 года. Указом Президиума Верховного совета СССР от 10 января 1939 года передан из состава Черниговской области в новообразованную Сумскую область.
Савицкая Юлия Новичок
Сообщений: 4 На сайте с 2013 г. Рейтинг: 4 | Наверх ##
25 января 2013 12:19 25 января 2013 17:17Савицкий Роменский район (укр. Роменський район) — административно-территориальное образование в Сумской области Украины. Район образован 7 марта 1923 года. Указом Президиума Верховного совета СССР от 10 января 1939 года передан из состава Черниговской области в новообразованную Сумскую область.
Административным центром района является город (c 1096 года) Ромны, который сам в состав района не входит. Через район протекают реки Сула, Ромен, Бишкинь, Хмелевка, Локня, Олава, Артополот.
Села и поселки Роменского района Перепост | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
28 января 2013 21:56 sadaza в книге Сахна нет этих фамилий. | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
2 сентября 2013 10:18 Информация по городу Ромны (Полтавская губерния) Сумская область. | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
2 сентября 2013 10:44 5 сентября 2013 13:34Кладбище Надгробные плиты городского кладбища. Курилов Р.С. стр 345. | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
2 сентября 2013 10:45 2 сентября 2013 11:02Виртуальный некрополь Михаил Иванович Ляшенко Анна Ивановна Ляшенко
Ляшенко Михайло Іванович народився 04 червня (22 травня) 1886 року в с. Житнє Роменського повіту тодішньої Полтавської губернії, в багатодітній селянській сім’ї. Мати – Катерина Павлівна – прагнула дати належну освіту своїм дітям. Тому після закінчення сільської початкової школи Михайло навчається в міністерському училищі в с. Голінка Чернігівської губернії, а в 1906 році, склавши екзамен на атестат зрілості, в м. Полтаві отримує направлення до Олексіївського військового училища у м. Вільні (нині м. Вільнюс). Після його закінчення в 1909 році підпоручика М. Ляшенка направляють у 8-й Східносибірський стрілецький полк. Аероплани почали робити перші перельоти. Молодий офіцер уважно стежить за польотами перших підкорювачів «п’ятого океану». День у день мрія піднятися в повітря все більше захоплювала Михайла Івановича Ляшенка. Потім він вступає до однієї військових авіаційних шкіл. На той час такі школи були створені у м. Гатчині та Севастополі. Пройшовши великий конкурс, в 1912 році М. Ляшенко стає учнем Севастопольської авіаційної школи, де йому пощастило навчатися льотній справі відомих авіаторів Росії, таких як М. Н. Єфімова (старший інструктор школи), В. В. Дибовського, Д. Г. Андреаді. Навчання було досить складним, насиченим та вимагало багатьох різноманітних знать з механіки, аеродинаміки, авіаційної астрономії і, звичайно, неабиякої мужності, бо кожен виліт міг були останнім у житті. З середини 1912 року в російській армії почали формуватися військові авіаційні частини. За рік було сформовано декілька авіаційних рот. Поручик М. Ляшенко в грудні 1913 року отримує призначення на щойно створений аеродром в м. Бронниці Московської губернії в 7-й авіазагін. По дорозі заїздить додому. На хвилювання матері про небезпечне життя льотчика Михайло заспокоює її: «Радіти треба, що ти, проста селянка, перша українська мати сина-льотчика». Вже тоді він осмислив значення авіації в недалекому майбутньому для своєї країни і докладає неабияких зусиль зробити свій особистий внесок для розвитку цієї галузі. Його мрією було здійснити вже влітку 1914 року грандіозний переліт «Москва-Владивосток» метою випробування літака та його вдосконалення. Але доля судила інакше… 04 травня (21 квітня) 1914 року М. Ляшенко піднявся в повітря разом з пасажиром, секретарем бронницького військового присутствія К.П. Савицьким. Та сталося лихо – літак розбився… Це були перші жертви, відкритого лише кілька тижнів назад бронницького воєнного аеродрому. Що ж трапилося у повітрі? Як повідомляла газета «Русское слово» від 06 травня (23 квітня) 1914 року, що було проведено розслідування причин авіакатастрофи. Спершу припускали, що це нещастя – тільки результат недосконалості літака «Ньюпора», бо було відкрито та оголошено передсмертну записку, яку кожен льотчик того часу залишав, збираючись у виліт: «Въ случаѣ моей смерти, прошу тело мое отправитъ на родину и похоронить въ городѣ Ромнахъ. Смерть может послѣдовать только по причинѣ аппарата. Въ воздухѣ я ни при какихъ условіяхъ не теряюсь. Версии о самоубійствѣ, какъ принято въ такихъ сомнительныхъ случаяхъ предполагать, не вѣрьте. Я еще хотелъ жить и чувствовать. Летчикамъ-товарищамъ желаю не слѣдовать моему примѣру. Военный летчикъ Ляшенко». Потім же, не відкидаючи версії про несправний літак, з’явилася нова – що головним винуватцем аварії, все ж таки, став один з загиблих – К. Савицький. В 3-х верстах від аеродрому з висоти 100 метрів літак врізався в землю з такою силою, що колесо керма, встановлене на «Ньюпорі» на зразок автомобільного, відірвалося від стержня, а сам стержень глибоко увійшов у груди поручика. Його ноги були перебиті, зверху на ньому лежав труп Савицького з виразом жаху на обличчі. Обличчя Ляшенка було спокійне. При огляді постраждалого «Ньюпора» виявилось, що чотири проволоки, за допомогою яких льотчик управляв кермом направлення, «заїло в роликах» та вони перестали рухатися, і Ляшенко не мав можливості рулювати. Свідки аварії малюють картину, що «Ньюпор» спускався кругами, перекошуючись то на одне, то на друге крило, а потім несподівано став стрімко падати вниз. Перед самою землею апарат неначе би вирівнявся , але в останній момент сталася катастрофа. Ляшенко спробував вирівняти «Ньюпор», але було вже пізно. Щоб врятувати життя собі і пасажиру йому бракувало висоти. Як би літак знаходився на більшій висоті, - можливо, що поручику Ляшенку вдалося б спасти себе, та й недосвідченого пасажира (є така версія , що ще в польоті Савицький або сам піднявся на сидіння, або необережно штовхнув льотчика Ляшенка). Незадовго до загибелі Михайла Ляшенка, з ним трапилася аварія, в 6-ти верстах від Бронниці, коли внаслідок пошкодження мотору обірвалися тяги апарата та розлетівся вщент пропелер. Самому авіатору обпалило обличчя. Льотчик не розгубився та зумів приземлитися, не пошкодивши ні себе, ні машину, та зберегти повну холоднокровність. Пізніше, аналізуючи цей випадок, він говорить: «Аварії у нас будуть доти, доки на пропелерах, та й на всіх частинах, які стосуються літака, буде виблискувати не якась химерна цяцька з химерними літерами, а нашою рідною мовою - і не «Кайзера» та «Круппа», а назва міст – «Київ», «Харків». За весь час існування авіації у всій Московській губернії не було ні одного падіння з фатальним кінцем. Тому зрозуміло, яке враження викликала бронницька катастрофа в авіаційних та військових колах Москви. 07 травня (24 квітня) Московсько-Казанською залізницею тіло поручика Ляшенка було перевезено до Москви. Зібралося багато народу для прощання з покійним, серед них учні Московської авіаційної школи на чолі з інструктором Б.І. Россинським (відомим авіатором), депутації від Московського імператорського товариства повітроплавання, Олексіївського військового училища, 8-го Східносибірського стрілецького полку та багато інших. «Гарна була людина, рідких людських якостей, «рубаха»- хлопець», - говорили друзі-авіатори про Михайла Івановича Ляшенка. Після панахиди тіло було відведено до міста Ромни, де було поховано на центральному кладовищі. ссылка | | |
AppSR1a  Україна Сообщений: 1983 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1649 | Наверх ##
2 сентября 2013 10:46 BlackDolphin[q] Информация по городу Ромны (Полтавская губерния) Сумская область. [/q]
А где информация? (Кстати, в Киевской старовине была как-то рецензия на краеведческий труд по Ромнам. 19 век, а ничего не меняется.) Жаль не помню номера. Вы не помните? | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
2 сентября 2013 10:47 5 сентября 2013 11:47Виртуальный некрополь Терновец Александр Михайлович Сын Михаила Степановича Т. (часовых дел мастер проживал в Москве) , племянник Ивана Степановича Т.(Городской Голова, купец 1 гильдии, почетный гражданин) (Курилов Р.С. стр 112-122) | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
2 сентября 2013 10:48 AppS - Я думаю, что это информация о "Роменской Старине" Курилова, я дам ссылку. | | |
Zabellisa следопыт  Москва Сообщений: 11496 На сайте с 2003 г. Рейтинг: 9786 | Наверх ##
2 сентября 2013 11:13 2 сентября 2013 11:16 BlackDolphin написал: [q] Я думаю, что это информация о "Роменской Старине" Курилова, я дам ссылку.[/q]
Роменская старинаДанная книга давно стала библиографической редкостью, в ней автор, коренной роменчанин, судебный писарь, детально и с профессиональным обращением к архивным источникам раскрывает 300-летнюю историю уездного украинского города.В описании встают не выдуманные образы украинцев XIX века: городских должностных лиц, судей, купцов, губернаторов; городские предания, описания ярмарки и городских церквей. Со вниманием, достойным Ле Гоффа, Курилов раскрывает в жанре микроистории города историю страны - Украины XIX столетия. "Роменская старина" - работа уровня Гиляровского, даже, пожалуй, выше. Это работа уровня Жака Ле Гоффа и других французских социологов, изучивший крохотных украинский полковой город с 4000 населения настолько подробно, что по книге можно восстановить этот город, быт и нравы его обитателей, пожалуй, и сейчас. В книге встречаются точные цифры о торговле и кол-ве купцов в городе в разные годы. В ней есть подробнейшее описание развития города на протяжении 18-19 столетий: ярмарок, ремесленных цехов, производств, изменения цен на продукта и пр. Деятельность городских голов с введения самоуправления (1786 - и по современное автору время) Анекдоты из жизни городовых и малороссийских губернаторов (а как же без этого))) Биографии и ОПИСАНИЕ РОДОВ НА НЕСКОЛЬКО КОЛЕН виднейших купцов, городских должностных лиц и казачьих чинов Лубенского полка: Терновцов, Маркевичей, Нестеренко, Троянских, Лесковских, Литвиненко, Скляги, Остапенко и др. Язык публикации: Русский (дореформенный) | | |
BlackDolphin Киев Сообщений: 2059 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1262 | Наверх ##
2 сентября 2013 11:17 2 сентября 2013 11:49 Zabellisa, у меня есть прямая ссылка, на книгу которую мы подготовили с Бер-Глинкой. Качество книги на 90% полиграфическое , хоть сейчас в печать. Тем более на этом сайте скопировали аннотацию написанную Андреем (это по вопросу воровства). Вот ссылка на оригинальное сообщение Андрея ссылка | | |
AppSR1a  Україна Сообщений: 1983 На сайте с 2009 г. Рейтинг: 1649 | Наверх ##
2 сентября 2013 11:22 BlackDolphin Ясно. А что с рецензией с "Киевской старины" на "Роменскую старину"? (речь именно о рецензии) | | |
|